Soms vraag je je af waar de tijd blijft. De kerstbomen zijn nauwelijks uit het straatbeeld verdwenen als de paashazen het overnemen en voordat je het weet, heb je alweer 3 maanden in het nieuwe jaar achter de rug. Maanden ook, waarbij we van Parijs naar Brussel zijn gegaan. Oftewel terreur blijft het nieuws domineren. Helaas nu ook, meer dan ooit, in België. En dus waren er opeens weer grenscontroles, ook voor de chauffeurs van Brouwers Zink. Nu ook aan de grenzen de rust weer enigszins lijkt terug te keren, maken wij ons op voor het tweede kwartaal. Misschien wel het mooiste kwartaal van het jaar: de lente!

brouwers-zink-2015Voor Brouwers Zink was het eerste kwartaal niet slecht. De omzet viel weliswaar tegen, maar de mix van de producten was dusdanig goed dat wij onze toegevoegde waarde volop konden laten zien. En dat resulteerde tot een betere brutomarge. Op het kostenvlak hadden wij de zaak weer goed onder controle, waardoor we het kwartaal onder aan de streep weer iets beter afsloten dan een jaar geleden. Dat past in het totale beeld waar we bij Brouwers mee bezig zijn: elke dag moet iets beter zijn dan de vorige.

Op het personele vlak was het bij Brouwers eveneens weer erg stabiel. We kennen de laatste drie jaren nauwelijks verloop onder de mensen, waardoor we over een zeer ervaren team beschikken. Edwin is als nieuwste aanwinst vanaf 1 januari goed bezig om zijn regio Zuid-Holland in kaart te brengen, waar hij hier en daar zijn eerste succesjes al te pakken. Whitney heeft de laatste maanden nogal wat tegenslag te verduren gehad met haar gezondheid, maar ze is duidelijk op de weg terug en haar Brabantse relaties zullen alle aandacht krijgen in het tweede kwartaal. Bart helpt onze Limburgse klanten volop met hun zink vraagstukken en weet meer dan ooit relaties met elkaar in contact te brengen om win-win situaties te creëren. Want dat er een tekort aan zinkwerkers zou ontstaan is inmiddels een dagelijkse realiteit geworden.

Het tweede kwartaal zal daarom voor Brouwers Zink een bijzonder interessant kwartaal gaan worden. We merken dat het kriebelt in de markt. Er spelen wat projecten hier en daar en we zijn benieuwd hoeveel van deze projecten naar ons zullen gaan komen. Spannend! Meer dan ooit proeven we in de markt dat Brouwers de rol van zinkspecialist aan het uitbouwen is. De mond-tot-mond reclame doet daarin prima werk: een leverancier die zo zijn best doet om het goed te doen wordt gewaardeerd, ook (en misschien wel: vooral) in een sterk concurrerende markt.

Maar toch valt er nog veel te winnen voor Brouwers: veel relaties hebben “ons nog niet geprobeerd” of blijven hangen in hun ervaringen van vroeger, soms wel van twintig jaar geleden. Het gaat te ver om te stellen dat we met Brouwers Zink 2.0 bezig zijn, maar dat het tegenwoordig anders gaat dan vroeger is wel duidelijk. Zonder dat we daarbij de goede eigenschappen willen verliezen zoals we die altijd al hebben gehad: klantgericht, kennis van zaken en met een uitstekende service.

Koopt u nog niet bij Brouwers Zink, dan vraag svp eens naar de ervaringen van uw collega die wel bij ons bestelt. Meer dan ooit geldt bij Brouwers de stelling: wie goed doet, goed ontmoet. Bent u de volgende fijne klant die wij mogen ontmoeten?